Followers

Saturday 27 August 2011

2 days left to RAYA




2 hari lagi nak raye tapi persiapan ape pon tak wat lagi,cam da tak meriah macam mase kecik2 dlu je..(eleh padahal memang lame dah tak best pon) anyway teringat mase zaman kecik2 dulu,main bunga api,mercun,ikut abang g buat meriam tanah sekali,ajak setu kampung berlawan n then rumah kitorang jadi perhatian orang lain,mule la rase bangga ada abg yg pandai dlm hal ne (mulelah nak rase eksyen dalam hati kan kan) tapi 2 dulu masing2 da besar punye keluarga sendiri,tak ramai da anak muda pandai wat meriam tanah yg femes mase zaman dulu,skrg sume da terkenal ngan mercun bola la yg berdesing sampai tahap telinga,bile jiran baling tepi rumah mule la aku nak menyumpah macam2 dlm hati ne (terkejut siot,nasib baik takde lemah jantung kalo tak,alamat arwah la aku).
disebabkan mercun skrg lg kuat dan ringan untuk meletop sampai lupe or tak sempat pulak nak membalingnya..sampaikan tangan sendiri yang jd mangsa.(haa,padan muke,dlu zaman aku main meriam tanah gune minyak tanah yg lagi terlampau power pon takde lak yg sampai putus jari)..
zaman sekarang da berubah(sambil geleng kepala),lagi power sesuatu benda pon lagi power akibat baik dan buruknya,tol tak (heheh senyum sampai telinga sbb bangga main mercun tak pernah putus jari)..
ok la kpd sesape yg pernah terguris atau terkasar bahasa oleh saya,saya mohon ampun maaf zahir dan batin..
semoga anda semua mendapat keberkatan pada hari raya yang mulia ne...AMIN



No comments:

Post a Comment